A A A
عدلي القيعي

سخر مجدي عبد الغني، نجم الأهلي السابق من تصريحات المهندس عدلي القيعي، رئيس شركة الكرة بالنادي الأهلي، عن سبب منح سيد عبد الحفيظ، مدير الكرة بالفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، الدكتوراه الفخرية. اضافة اعلان

وكان عدلي القيعى قد أكد في تصريحات تليفزيونية أن جامعة ديلفورد الأمريكية الخاصة، منحت الدكتوراه الفخرية لسيد عبد الحفيظ، لأنه يسبق الفريق خلال رحلاته الخارجية لترتيب أوضاع الاستقبال قبل وصول البعثة.

وقال مجدي عبد الغني في نصريحات تليفزيونية عبر فضائية "الشمس": "مكنتش أتمنى إن عدلي القيعي، يطلع يعلق على الدكتوراه الفخرية لسيد عبد الحفيظ.. يعني اللي لفت نظر المسؤولين عن الدكتوراه إن سيد عبد الحفيظ يسافر قبل بعثة الأهلي في رحلاتها الخارجية لترتيب كل الأوضاع التي تخص الفريق! ما كل أندية مصر بتعمل كده".

وأضاف: "أمير مرتضى منصور، يذهب قبل بعثة الزمالك في رحلاتها الخارجية ونفس الأمر هاني سعيد في بيراميدز، والمنتخب بيبعت الإداري للاطمئنان على الفنادق.. الكلام ده قديم، إنما سيد عبد الحفيظ، حصل على دكتوراه الفريق لأنه بيسافر تونس بدري، هو ده اللي لفت نظرهم! لما تبقى عاوز تزود العيار شوية ساعات بيفلت منك، يعني من كتر ما أنت عاوز تدافع عن مجدي عبد الغني وتحب مجدي عبد الغني، ممكن تقول أي حاجة وتفلت منك، وتخلي اللي قدامك يسخر من كلامك.. ساعات كتر الدفاع عن حد ينقلب ضده".