محمد عبدالجليل : موسيماني السبب في خسائر الأهلي

عمر محمد
منذ شهرين
موسيماني

كشف محمد عبدالجليل نجم الأهلي السابق بأن الملامح الحالية لا تشير لنجاح البرتغالي ريكاردو سواريش بسبب اللاعبين الذي يمتلكها ويعمل معها في النادي الأهلي بالوقت الحالي.

وقال عبدالجليل خلال ظهوره ببرنامج البريمو : « سواريش مش باين إنه هيعمل حاجه لأن القماشة اللي معاه سيئة جدا اللي معاه ميظهرش غير بعد 4 شهور مثلا واللي حدد بعد مباراة فيوتشر اعرف إن الناس دي ملبستش شورت وفانلة اللي قالوا الأهلي عاد ومش هقول على أساميهم عشان بيزعلوا والأهلي نفسه بيزعل».

وتابع : «اللي يقول إني مش إبن الناي الأهلي أقولك أعمل فيه إيه إنا إبن النادي الأهلي بس بشياكة ولا نستفيد من النادي الأهلي ومن خارج النادي لا عايزين نمسك مناصب ولا غيره وبعد مباراة الزمالك سيكون هناك أحاديث أخرى».

وتطرق للحديث عن رحيل موسيماني قائلًا : «موسيماني ليه دخل باللي بيحصل في الأهلي ده 80% لما يكون مقيد 30 لاعب ومنشوفش غير 14 ولا 15 لاعب طول الموسم ولاعبين بتتصاب لاعبين كانت سوبر دلوقتي بيشحتوا كورة المفروض ده شغل مدير فني واللي قبله الجهاز أو الإدارة أو جهاز الكرة أو لجنة كابتن محسن وكابتن زكريا لم يتعرض للظلم أنا كنت فرحان إنه مشي عشان نفوق ولو كان موجود في الماتشات دي كان هيخسر وياما اتعادل وخسر والأداء كان سيء هو حصل على بطولات ولكن لم يبني فريق لسنوات مقبلة»

التعليقات