الزمالك يطلب 50 ألف مشجع لمباراة الوداد

عمر محمد
منذ 5 أشهر

علّق مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، على سباب الجماهير، في المواجهة الماضية بين الأهلي وبيراميدز، حيث تعرض لاعبو بيراميدز إلى السباب بشكل كبير.

وقال مرتضى منصور خلال فيديو عبر صفحته: فين مجلس إدارة الأهلي من السباب اللي تعرض له لاعبي بيراميدز، وفين الكابتن اللي مسمي نفسه أسطورة، الاسطورة بالأخلاق مش بالتدبير والتخطيط.

وأضاف رئيس الزمالك: مش هو ده مش رمضان صبحي؛ اللاعب التاريخي للأهلي، وده شريف إكرامي إللي ياما فرح الجماهير.. شوية عيال بلطجية يشتموهم.

واستكمل: أحمد فتحي كان جاي الزمالك، وشريف إكرامي طلب من أبوه ييجي الزمالك من 4 سنين، ورفض وقالي: لا أحنا أهلي، وباقوله شفت بقى الجماهير عملت فيك إيه.

وأوضح مرتضى منصور: عبد الله السعيد اللي جماهير الأهلي شتمته.. كانت بتعيط عشان يجدد عقده لما وقّع مع الزمالك؛ اللي حصل ما ينفعش.

وتابع رئيس نادي الزمالك: بقول لوزير الرياضة.. هو ليه جماهير الأهلي في ماتش بيراميدز حضروا 5 آلاف، وعندنا أحنا مبيدخلش حد وبتعطل تذكرتي.. هما دول مش نفس اللاعيبه.

وتسائل مرتضى منصور: ليه ما يحضرش 50 ألف في مباراة الزمالك والوداد؟، ده ماتش مصر والسنغال هايحضر 60 ألف.. طب أيه الفرق، وأنت عارف أن جماهيرنا ملتزمة.

واختتم منصور حديثه: بقول لجماهير الزمالك أوعوا تغلطوا في الأهلي أو صالح سليم.. أحنا محترمين ومؤدبين، ولن ننساق وراء هذه الفتنة.

التعليقات